Umowy na budowę drogi S5 z Wrocławia do Korzeńska zostały podpisane w lipcu i wrześniu 2014 roku. Aktualnie wykonawcy kończą etap projektowania dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5, a prace budowlane ruszają pełną parą.
Roboty ruszyłyDo tej pory wykonano odhumusowanie trasy i rozpoczęto prace przy budowie obiektów inżynierskich. Aktualnie na budowie pracuje około 500 osób oraz około 300 sztuk sprzętu budowlanego.
Do wykonania wszystkich obiektów mostowych wykonawcy zużyją ponad 16 tys. gruszek z betonem oraz około 22 tys. ton stali. Ilość nawierzchni bitumicznej, jaka powstanie to ponad 1 mln m2, czyli ponad 1000 ha.
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę oraz pas awaryjny. Wzdłuż tego odcinka S5 powstaną węzły Żmigródek, Żmigród, Prusice, Krościna, Trzebnica, Kryniczno, a węzeł Wrocław Północ zostanie przebudowany.
Trzy odcinkiCzas realizacji inwestycji wynosi 30 miesięcy od daty podpisania umowy. Dwie zawarto 10 września 2014 roku, a jedną 31 lipca ubiegłego roku. Oddanie drogi do użytku planowane jest na ostatni kwartał 2017 roku.
Inwestycja została podzielona na trzy części. Odcinek pierwszy o długości niemal 15 km, najbliżej Korzeńska, wykonuje konsorcjum Budimex i Strabag Infrastruktura Południe. Wartość kontraktu to 576,255 mln zł.
Środkowy odcinek wybuduje Dragados za 310,479 mln zł. Będzie to środkowy fragment trasy S5 o długości 13,8 km. Ostatni odcinek, który dotrze do węzła Widawa Wrocław realizuje Astaldi. Ten ponad 19-kilometrowy fragment trasy będzie kosztował 597,6 mln zł.